טס לאמסטרדם

 

  • הלו הלו 
  • היי 😁 
  • לא מת על טיסות. מה איתך?
  • אני בסדר. מזמן לא התראינו. הווליום שלך נמוך. 
  • כנראה בטיסות הווליום שלי גבוה יותר. גם חבר טוב ביקש שאכתוב בזמן הטיסה ואז הוא יקרא. אז אני כותב. 
  • כותב בגללו?
  • בזכותו. 
  • אז ספר קצת. מה הולך איתך בימים האחרונים?
  • קצת דרמה בטיק טוק. שתי חברות החליטו שהן מנתקות קשר. אחת חזרה להיות בקשר ואז ניתקה שוב. בקיצור קצת טלנובלה. 
  • ואיך אתה עם זה?
  • אני לא זז. אף אחד לא יזיז אותי מהמרכז שלי. 
  • טוב לשמוע. המטוס עדיין לא המריא וכבר כתבנו המון. הקברניט מדבר קצת אנגלית וקצת הולנדית. נשמע רגוע. אתה רגוע?
  • לא. אבל לכתוב עושה לי טוב. אני מאמין שאחרי שאמות לנשמה שלי תהיה הזדמנות לקרוא את כל מה שכתבתי על כדור הארץ. גם אם זה לעולם לא יתפרסם. אעלה את זה לבלוג שלי כמובן אם ננחת בשלום. 
  • מה עוד מספר?
  • פגשתי כמה אנשים מאד נחמדים בטיק טוק לאחרונה. אמרו לי שיש לי בעיה להציב גבולות אבל זה שקר. אני מציב גבולות. פשוט לא מוצא חן בעיני חלק מהאנשים שהגבולות שלי שונים משלהם. 
  • המטוס עדיין לא התחיל לזוז וכבר כתבנו המון. הנה התחילו התינוקות לבכות. וחם לי. אני שם אוזניות. משהו לא עובד. לא יכול להוריד מוזיקה באפל מיוזיק. מה זה החרטא הזה. איך אתה מרגיש?
  • שיח רגשי! אוהב. אוהב. מרגיש אוהב. מרגיש אהבה זורמת לי בעורקים. 
  • מה עם שנאה?
  • לא. אין שנאה. 
  • גם לא לאנשים ששונאים אותך?
  • כלפיהם יש לי רחמים. בגלגול הזה הם באו לעשות לנו דברים נוראיים. ואנחנו ננצח את החושך ונצא ממצרים. ונזכור את החטופים שיושבים מתחת לאדמה, חלקם חיים עדיין, מחכים שנבוא. 
  • מה אתה שומע אוזניות? אולי תעשה מדיטציה במקום?
  • אין לי עצבים למדיטציה. אולי אעשה בהמשך. 
  • אתה כל הזמן מדבר על מדיטציות ולא עושה בעצמך?
  • אני מנחה מדיטציות. זה גם סוג של מדיטציה. חוץ מזה לפני יומיים עשיתי מדיטציה. אתה לא זוכר?
  • כן. לא יודע למה נכנסתי בך ככה. אולי מושפע מהרוח בטיק טוק. מטריל כמו הטרולים שיש שם. מרעיל. סליחה. 
  • הכל בסדר 😘 לא כועס. לא נפגעתי. 
  • ונשאלת השאלה. האם אדם יכול לפגוע בעצמו? אחרי הכל אנחנו אותו אדם שמדבר לעצמו. 
  • אדם יכול לפגוע בגופו. ותאמין או לא, גם מחשבות ורגשות כאלה ואחרים יכולים לפגוע בעצמי. 
  • הנה המטוס התחיל לזוז. אילו מחשבות ורגשות יכולים לפגוע בעצמי?
  • מחשבות של כעס ורעל. רגשות של כעס ואשמה. למשל. 
  • האם אנחנו שולטים במחשבות וברגשות שלנו?
  • לא. אבל עם רמה מסוימת של שקט, אפשר להקשיב להם ולצפות בהם ולא להקשר אליהם. ואז יש להם פחות השפעה על הנשמה שלנו. 
  • האם יש דבר כזה נשמה?
  • לא יודע. תלוי בנקודת המבט. כמו לשאול אם יש אלוהים. תלוי בנקודת המבט. מנקודת מבט רוחנית יש. מנקודת מבט מדעית לא. לכל אחד נקודת מבט שונה, ולכל אחד יכולות להיות כמה נקודות מבט. 
  • פלספן. 
  • אני מרגיש תקיפה?
  • כן יש לזה באמת קונוטציה שלילית. אבל התכוונתי שאתה אוהב להתפלסף. 
  • פילוסופיה זה החיים. זו אהבה שלי. 
  • אנחנו עולים על המסלול. עדיין על הקרקע. בוא ניקח כמה דקות של שקט. 
  • ...
  • זהו אנחנו באוויר. איזה פחד. 
  • איך אתה יודע אם אתה חולם או ער?
  • אנחנו חולמים את החיים האלה. כל המציאות הזו היא חלום. כשנמות נתעורר באמת. אני כל הזמן מריץ סרטים בראש על נחיתת אונס והתנגשות בין מטוסים. פחד אלוהים. 
  • אתה מאמין באלוהים?
  • כבר עניתי. תלוי בקונטקסט. אני בטוח לא מאמין בסבא שופטני שיושב בשמיים ורושם את מעשינו. אני מאמין בגלגולים. אני מאמין שכולנו גלגול של אותה נשמה שנשברה לחלקים. ואלוהים מביט בעצמו דרך כל העיניים שלנו. ונדהם. ופוחד. ומאושר. ומרוגש. וכל מיני רגשות וצלילים ומחשבות שעוברים כמו עננים בשמיים. וגוף. כלי שנושא את הנשמה למשך תקופת חיים קצרה. 
  • בלבלת אותי. 
  • אז תהיה מבולבל. 
  • צילמתי כמה תמונות מהממות מהחלון. עכשיו מעונן. אנחנו דור ****. מתחת למטוס הרים מושלגים. אולי זה האלפים. נותרה עוד שעה וקצת עד לנחיתה. אני רעב. הזמנתי לי לאכול ונשנוש לאחרי האוכל. אם כבר אלו הרגעים האחרונים שלי לפחות להנות מהם. זוכר את הטיפ שנתנה אתמול אחת הצופות שלך בטיק טוק לדור הצעיר?
  • כן. חיו את חייכם כאילו זה הרגע האחרון שלכם על פני האדמה. או וריאציה על זה. 
  • טיפ מהמם. על הכנף פרסומת של easyjet. כמובן כדי שהתמונות יכללו את שם חברת התעופה. בוא נעשה מדיטציה עד שהאוכל יגיע. מחממים לי אותו. בטח הולך להגיע רותח. 
  • ...
  • האוכל עדיין מתעכב. מקרקרת לי הבטן. ולא בא לי על מדיטציה. אעשה אח"כ. לא בא לי שיפריעו לי באמצע עם טפיחה על השכם להגיד לי שהאוכל הגיע. איך אתה מרגיש?
  • טוב. נחמד. רגוע. האוכל הגיע. רותחחחחחח. בתיאבון. 
  • כרגע הקברניט הודיע שיש רוחות חזקות ולכן בירידה אולי יהיו כיסי אוויר. שמע ישראל. 
  • אם נתרסק אתה שלם?
  • כן אני שלם. לא מתחרט על כלום. לא הייתי משנה כלום. תודה לכם על מי שהייתם בחיי. אוהב. 
  • מילות פרידה?
  • חחח. מתחילים להרגיש את הירידה. מעל העננים יש שמש חזקה. אבל באמסטרדם יש 10 מעלות. וגשם. והמעיל שהבאתי הוא לא נגד גשם הוא רק נגד רוח. מנסה להסיח את דעתי ממה שהולך להיות עוד מעט. מנסה להתכונן נפשית. 
  • וההכנה הזו עובדת?
  • אולי. נראה אם היא עבדה עוד מעט. 
  • צריך לציין ששיר אחד מתנגן לך באוזן מאז תחילת הטיסה. כבר עשרים פעם או יותר. 
  • כן. שיר בהודית על כך שאני Shiva. אלוהים מציץ מתוכי על היקום. אני הכל. ואני לא כלום.
  • אלו יותר דומות למילות פרידה. 
  • אנחנו נכנסים לתוך ענן. פחד אלוהים. האוזניים שוב סתומות. מפהק לפתוח את הסתימה. ילדים בוכים. אני אלוהים מתנגן לי בראש. שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד. אחד עם היקום. אחד עם האדם. הלוואי שמישהו יקרא את השורות האלו. אני לא בהתקף פסיכוטי. אבל בזמנים שאני מפחד אני קרוב. חרדה. הצצה לתוך עולם פנימי של חולה נפש. עם תעודות. 
  • למה דווקא מעל אמסטרדם צריכים להיות כאלה עננים עבים? מישהו למעלה לא אוהב אותי? חחח 😂 
  • המישהו הזה הוא לא למעלה. הוא בפנים בתוכך. תקשיב לו טוב ותשמע אותו מדבר. לכולנו יש מונולוג או דיאלוג פנימי. בין אלוהים לבין האני. אני מפחד. 
  • אל תפחד. תחבק את המוות. זה רק עניין של זמן עד שהוא יבוא. 
  • מלים אחרונות?
  • זהו התחילו רעידות האוויר. אני מחבק את המוות. את החושך. את הריק. מחבק ואוהב. אמסטרדוש שלי. לעולם לא אגיע אליך. אולי ניפגש בגלגול הבא. 
  • העיקר צילמת תמונה. 
  • כן. היה נהר יפה למטה. 
  • העיקר שאתה נהנה מהרגע. 
  • אין לי משהו אחר. רק את הרגע. נוף אורבני. ושדות ירוקים. אם זה המראה האחרון שאני רואה אז היה שווה את זה. 
  • אפל. 
  • Apple?
  • לא. חחח. אפילה. חושך. 
  • נחתנו. אנשים לא מחאו כפיים. חחח. 

תגובות

רשומות פופולריות